Toets "Enter" om naar de inhoud te gaan

Grip op tijd

Timemanagement met durf en focus, geen afleiding en doen wat je moet en wil doen.
Misschien herken je het volgende:
  • je hebt te veel hooi op je vork genomen;
  • je hebt moeite  om je taken te verdelen over de beschikbare tijd.
  • je zou graag meer werk willen verzetten in minder tijd;
  • je wil het overzicht op je werk (terug)krijgen en behouden.
Hoe zou het zijn als je een nieuw startpunt hebt en je efficiënter, ontspannen en met plezier werkt !
Hoe gaan we dat doen met Grip!?
Je krijgt do’s en dont’s op het gebied van:
  1. De tijd  nemen om je taken te evalueren en prioriteiten te stellen. Focus te krijgen op de belangrijkste taken en je tijd effectief te verdelen;
  2. Leren om nee te zeggen tegen nieuwe verplichtingen wanneer je al overbelast bent. Je beschermt je eigen grenzen en je bent realistisch over wat je kunt bereiken.
  3. Gebruik maken van tools zoals to-dolijsten, agenda’s en projectmanagementsoftware om je taken te organiseren en het overzicht te behouden.
  4. Leren delegeren.
  5. Regelmatige pauzes en ontspanning plannen in je werkschema.
Deel 0:
  • Interview vooraf;
  • Afname Durf checklist;
  • Afname Tijdvreters-test;
  • Keuze in “issue” aangeven.
Deel 1:
  • Werken aan jouw Grip-mindset: Pro-actief handelen in plaats van reactief;
  • Hoe werkt durven? Basistheorie “Durven” gekoppeld aan grip op de tijd;
  • Bepalen van jouw kantelpunt aan de hand van tijdsverslinders en cirkel van invloed;
  • Bepalen van jouw sturende waarden om grip te krijgen aan de hand van de logische niveaus.
Deel 2:
  • Welke versnellers en remmers zie je concreet om grip te krijgen op je tijd;
  • Risico’s managen: een kleine stap definiëren voor jezelf;
  • Demystifying: individuele zorgen of angsten in kaart brengen bij het doel, en deze uitdagen;
  • Bepalen reële en irreële gedachten hierbij;
  • Plan maken #Hoedan?
Deel 3:
  • Sociale krachten – analyse: Support organiseren;
  • Durf onderhoudsplan vaststellen;
  • Afrondende pitch.

Na Grip! kun je:

  • effectiever plannen;
  • meer persoonlijk leiderschap in het omgaan met prioriteren ervaren;
  • inzicht hebben in waar het schort in het verkrijgen van grip op de tijd
  • omgaan met tijdsverslinders, keuzemogelijkheden en onderbouwing van de keuzes in het verkrijgen van grip op de tijd.

 

Interesse? Klik op deze link en vraag een intakegesprek aan.

Of mail: info@rob-smits.nl of bel: 06-302 99 754.